Fotografia ślubna, portrety, fotoreportaż – Marcin Biodrowski fotoblog

chwile grozy

Posted in o zdjęciach, reportaż, to tu to tam by marcin on Luty 27, 2012

W zeszłym tygodniu przez kilka minut myślałem, że będę musiał się pożegnać z aparatem.

Po kilku minutach fotografowania lekcji tańca nowoczesnego chciałem sprawidzić rezultaty swojej pracy na ekranie aparatu. Przeszły mnie ciarki gdy na większości zdjęć zobaczyłem „efekt specjalny” w postaci kolorowego paska, który możecie zobaczyć poniżej.

problem z aparatem cyfrowym - kolorowy pasek na zdjęciach

kolorowy pasek na zdjęciach - problem
Przestraszyłem się, że to problem z matrycą i już tak zostanie… Jak łatwo się domyślić kilkutygodniowe oczekiwanie na naprawę średnio mi się uśmiecha, nie wspominając o kosztach takiej przyjemności.

W lekkiej panice próbowałem robić zdjęcia na różnych parametrach ekspozycji – niestety niewiele to zmieniało. Dreszczyku emocji dodawał fakt, że nie miałem dużo czasu na fotografowanie dzieciaków, obiecałem komuś kilka ciekawych zdjęć z lekcji tańca i zamiast skupiać się na ciekawych ujęciach od kilku (a może kilkunastu?) minut walczę z dziwnym błędem aparatu.

W końcu zdecydowałem się na dokończenie fotografowania nie skupiając się na problemie. Miałem nadzieję, że jeśli zrobię wystarczająco dużo ujęć to uda mi się wybrać kilka w miarę przyzwoitych zdjęć, na których dziwny „pasek” nie będzie się znajdował.

Ostatecznie udało mi się wybrać kilkanaście w miarę przyzwoitych, jak na niecodzienne warunki fotografowania, zdjęć. Odczuwam ulgę, że z aparatem wszystko w porządku – specyficzny efekt widoczny na zdjęciach spowodowało oświetlenie w pomieszczeniu, w którym odbywała się lekcja tańca.

Skomentuj

